Kjøreposen Løv i mintgrønn med fine hjerteknapper / Drivingbag "Løv" in mintgreen with heartbuttons


Jeg ble ivrig etter å starte på ulike strikkeprosjekter da min gode venninne ventet baby.


Da bilder og mønster av kjøreposen Løv ble publisert, var valget enkelt, for designet falt jeg for med en gang.


Enkel rillestrikk med herlige bladdetaljer.


Posen er strikket i Big merino fra Drops. Jeg falt slik for denne mintgrønne fargen. Den ble valgt før jeg visste om det ble jente eller gutt. De fine hjerteknappene ble sydd på, og posen fikk med en gang et jentete preg:)
Posen er strikket på p 5,5. Valgte å strikke den største størrelsen, 6-9 mnd, da strikkefastheten min var litt fastere enn anbefalt. Det gikk med 633 gram garn til denne.
Brukte en stund på å bli "venn" med strikkingen, for garnet opplevdes som tungt å strikke med. Etter å ha prøvd ulike pinnetyper, falt valget på de utskiftbare pinnene jeg har fra KnitPro. Med disse gled arbeidet lett, og det er viktig når det er så mye som skal strikkes.


Jeg valgte å strikke posen i to deler. Sammensyingen gikk lekende lett, for da var det bare å sikte seg etter kantmaskene, og det ble en jevn og fin søm.


Jeg fulgte mønsteret helt, men endte opp med å trenge en ekstra knapp mer enn det som står i mønsteret. 8 fine hjerteknapper ble det her.

Kjøreposen har nå blitt sendt til den lille jenta. Håper den vil holde henne god og varm i vinter.


When my friend was waiting for her first baby, I was very eager to start with different knittingprojects. When pictures and pattern of the drivingbag Løv was presented, the choice was easy. I liked the design with knitting in easy garther stitches, and with details of leaves. The bag is knitted in Big merino yarn from Drops design. Knitted on needle 5,5 mm. I used 633 grams.
Love the colour of the yarn. With lovely heartbuttons it gave the bag a girly look:)
Now i hope this bag will keep the babygirl warm in the wintertime.

Etiketter . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

19 Responses to Kjøreposen Løv i mintgrønn med fine hjerteknapper / Drivingbag "Løv" in mintgreen with heartbuttons

  1. Veldig flott pose du har strikket :)

    SvarSlett
  2. Å den er lekker! :) Holder på med den jeg også, i lilla Nepal :)
    Håper du får en flott søndag :)

    SvarSlett
  3. Så fint du strikker! Ekstra artig å gi bort noe som er så forseggjort. Så likte jeg fargen på den lekre posen. Ser for meg at det bare er å bytte ut knappene om det skulle dukke opp en bror etterhvert.

    Ha en strålende søndag! Her er det rim på marka i dag, men sommerblomstene har overlevd natta. Etter frokost er det klart for fjelltur.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så fin! Herlig farge, er svak for mintgrønn. Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  5. Dette mønsteret har jeg ikke sett før, -det var kjempefint. Utrolig flott gave til noen som blir foreldre :-)
    Takk for hygglig kommentar på bloggen min!

    SvarSlett
  6. Veldig flott håndarbeide, og nydelige knapper!:)

    SvarSlett
  7. Å, så nydeleg den var, og for ei flott gåve :) Og veldig søte knappar.

    SvarSlett
  8. Nydelig kjørepose som er flott utført!
    Takk for koselig kommentar på bloggen min. Flott blogg du har også, så nå følger jeg deg ;-)

    SvarSlett
  9. Så fin gave å få :-) og bruksområdet kan jo utvides fra bare bilkjøring til vognsoving også. Den så veldig god og varm ut, og veldig fin detalj med bladene :-)

    SvarSlett
  10. Takk for hilsen i bloggen min. Den kjøreposen var rålekker!
    Likte godt de strikkepinnemappene dine også, de må jeg se mere på.
    Ha en flott kveld videre.

    SvarSlett
  11. Hei igjen :)
    Kan jeg få spørre deg om noe? Hvor ofte økte du oppover armene? Holder på med dem nå og er litt usikker.....
    Håper du har en strålende dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Nå har jeg akkurat sendt fra meg posen, men syns å huske at jeg økte med ca 1,5 - 2 cm mellomrom for å få det til å stemme.. :) Håper du finner ut av det :)

      Slett
  12. Kjempe nydelig. Mønsteret kom så flott frem i fargen du har valgt. En alldeles nydelig gave.

    SvarSlett
  13. Så fin den var! Jeg kan tenke meg at veninnen din ble kjempeglad for å få den av deg :D

    Tusen takk for så utrolig hyggelig kommentar fra deg inne hos meg. Jeg ble veldig glad når jeg leste den! :)

    SvarSlett
  14. Oj, det kjøreposen var jammen lekker!! Nydelig farge og så var det så fint mønster...din veninne kommer til å bli så glad for den fine gaven. Alltid ekstra hyggelig å få noe som er håndlaget:)

    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  15. Nydelig kjørepose! De koselige hjerteknappene var prikken over i'en :)

    SvarSlett
  16. Wow! Den var nydelig!♡ Bladmønsteret, fargen, knappene...alt er perfekt!
    Heldig hun som kan bruke denne i vinter:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.