Rillestrikket hals med finfin flette :)


Vinteren har kommet, og da er det herlig å kle seg i ull:) Jeg har strikket en rillestrikket hals med flette, og den har varmet godt i kulden. Mønsteret er av Marte Helgetun, og det finner du her (gratis). Jeg ble ikke helt fornøyd med strikkingen rundt fletten, så jeg gjorde noen endringer der: startet med å strikke 5 masker rille, 2vr, flette over 6 m, 2vr, og resten rillestrikk. Syns fletten kommer godt frem på denne måten. Halsen er strikket i Hverdags fra Du store alpakka på pinne 5. Det er første gang jeg har brukt dette garnet, men jeg ble godt fornøyd med resultatet. Halsen skal egentlig ha en vri på seg før du syr den sammen, noe jeg valgte å overse.. Angrer på det nå, tror den hadde lagt seg finere rundt halsen om jeg hadde sydd den sammen med en vri... Dette var iallefall morsom og rask strikk, så det er godt mulig det kommer en ny hals på pinnene.


Jeg har hatt problemer med bloggingen i det siste. Bildene blir ikke lastet opp, i stedet kommer det opp en feilmelding om at "tjeneren gav et uglydig svar". Har prøvd å laste opp bilder på nytt og på nytt, men det har kun fungert en sjelden gang. Nå fikk jeg et tips om å bytte nettleser - til google chrome. Så vips! Bildene laster seg opp og alt fungerer. Så det kan være et tips til andre som sliter med det samme problemet.

Etiketter , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

4 Responses to Rillestrikket hals med finfin flette :)

  1. Denne halsen har jeg også strikka, den ble varm og god:) Fin forandring du hadde på mønsteret, jeg laget originalen. Ha en flott advent!

    SvarSlett
  2. Så fin den var , slike halser er helt uuunværlige nå. ;-)

    SvarSlett
  3. Å, den halsen var fin! Skulle ønske jeg hadde litt mer peiling på strikking :)

    SvarSlett
  4. Den fletta piffa godt opp :)spennende og sjekke ut litt nye teknikker :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.