Maksimal orden i strikkepinnene!

Etter flere år med strikking som hobby, har det samlet seg opp en god del strikkepinner; både av metall, plast, bambus og tre - alt etter hva som har vært populært. Jeg har lenge hatt en drøm om å få orden i disse strikkepinnene. Til nå har de vært samlet litt her og litt der i plastposer og oppbevaringsbokser. Har da brukt lang tid hver gang jeg trengte en ny strikkepinne.

Men nå tror jeg at jeg har funnet løsningen på problemet mitt! Jeg har laget et mønster og sydd mapper til hvert pinnenummer:)

Det ble til sammen 14 (!) mapper i fine fargerike stoff. Har prøvd å plassere stoffene med like fargenyanser sammen:)


Mappene er nummerert, slik at det skal være enkelt å finne frem.




Måtte ha noen diversemapper også, for strikketilbehør som pinnemåler, ulike vaiere osv.

Tenkte jeg kunne vise frem mappen med pinner nummer 4,5 som et eksempel. Her ser dere at det er plass til både lange og korte strømpepinner, og de utskiftbare trepinnene fra Knit pro. Det er også plass til heklenål i samme nummer. Rundpinnene i nr 4,5 har plass i lommen foran.

I mappene for tynnere pinner, blir det plass til flere pinnesett. Som dere ser har jeg mange strømpepinner nr. 2,5. Jeg har som oftest flere strikkeprosjekt på gang også, så da er det veldig greit å ha nok pinner;)


En oppbevaringsboks i plast fra IKEA passet perfekt som oppbevaring for mappene. Har du orden i strikkepinnene dine?
Jeg vurderer å legge ut mønster på disse mappene senere, om noen er interessert i det?

Etiketter , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

20 Responses to Maksimal orden i strikkepinnene!

  1. Såå flink du er Birgitte!! Tenk å ha slikt vakkert system i sakene sine!! Flott:))

    Ha ei god påske!!

    Klem fra meg:))

    SvarSlett
  2. Så utrolig smart! Og så lekkert :)
    Hvis du noen ganger finner på at du skal lage slike for salg så stiller jeg meg først i rekka! :)

    Mine pinner ligger litt her og der... - i zipposer, med forskjellige uferdige prosjekter på seg eller på de stedene hvor jeg absolutt ikke finner de når jeg trenger dem!! Innmari typisk :)

    GOD PÅSKE!

    SvarSlett
  3. Dette var genialt!
    Jeg har også prøvd meg på diverse løsninger for å få orden på strikkepinnene, men foreløpig ikke funnet noe som fungerer bra nok.

    Jeg blir veldig glad hvis du deler mønster på disse!

    God påske!

    SvarSlett
  4. Kjempefine og så kjekt da,har virkelig lyst å lage slike til mine strikkepinner,så blir veldig glad hvis deler mønster:)

    SvarSlett
  5. Wow, så lekkert! :) Nydelige farger, og det ligger mye arbeid bak disse. Superfine!
    Jeg har sydd meg mapper i alle varianter, men klarer likevel å rote det til med at alt ligger løst i en skuff, hihi ;)

    God påske!

    SvarSlett
  6. Kjempe lurt! :) Blir kjempe glad om du deler oppskriften, har tenkt på å lage noe ala samme greia! Var kjempe lurt å lage en egen mappe for hvert pinne nr, for som du sier så har jeg også mange forskjellige prosjekter på gang samtidig å mange pinner i samme nr! ;)God påske!

    SvarSlett
  7. Kjempefine mapper. Tar gjerne mot oppskrift

    SvarSlett
  8. Hei!
    Jeg fant deg via Janne i Fagerlia (din mammas kommentar), og synes du har funnet en superfin løsning på problemet med "å finne et fint system til strikkepinnene"! Dette vil jeg gjerne kopiere, og det hadde vært KJERMPEFINT hvis du ville legge ut mønster!

    Besøk gjerne min blogg, og delta gjerne på Give Awayen min!

    Ønsker deg en fortsatt fin påske!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  9. Utrolig fin blogg du har, og kunne gjerne ønsket meg oppskrifta på disse mappene :)

    SvarSlett
  10. Smart løsning på strikkepinnerotet de fleste av oss omgir oss med. Gratulerer med "oppfinnelsen"!

    Ønsker deg ei fin og kreativ uke!

    SvarSlett
  11. Dette var veldig lurt og veldig fint. Vil gjerne ha oppskrift :)

    SvarSlett
  12. Så flott,- og for et arbeid, flinke du!

    SvarSlett
  13. Så flotte mapper! Fine stoffer og pen søm! Dette ser ut til å være et system som funker! Jeg kjøpte meg en dyr pinnemappe, men der detter de små pinnene ut i bunnen!! Grrrrr :(

    SvarSlett
  14. Så flotte disse mappene var da :)))
    Ikke noe problem å finne frem til de rette pinnene nå :)

    Klem Heidi

    SvarSlett
  15. Så smart dette var! Legg gjerne ut mønster og hvordan du sydde dem. Jeg har til nå ikke klart å få noe orden på pinnene mine. Men tror dette var en løsning jeg kanskje kunne få til å fungere.

    SvarSlett
  16. Knalltøffe mapper, de så virkelig rålekkre ut ;)
    Jeg har full orden i mine strikkerier.....Har også sydd mappe, men det er en stor som rommer alle rundpinnene i 4 ulike lommer etter lengde.....MER orden i dine ;) Takker og bukker om du legger ut oppskrift ;)

    SvarSlett
  17. Hei!! Imponerende! Skulle ønske jeg hadde samme systemet!! Supert at du viser hvordan du har laget mappene!! Bedre å vise hvordan, enn at andre stjeler ideen. Har lest om vottene dine. Fristende å lage sånne poser, men da er jeg redd jeg måtte sy i en uke...... Men du ga meg en ide!! Fin blogg!! Annek:-)

    SvarSlett
  18. Hei, ser denne posten er fra 2012, så nå lurer jeg på: hva skjedde videre her? Ble disse mønstrene lagt ut? Lager du dem for salg? Håper det :) Vh Stine Jordet Hiis Hauge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Stine! Hyggelig at du spør:) Nå håper jeg du ser svaret her, for jeg så ingen mailadresse på din konto. Mønsteret har jeg lagt ut her http://birgittesforglemmegei.blogspot.no/2012/04/strikkepinnemapper-med-mnster.html
      eller om det skulle være av interesse, så har jeg dette settet liggende for salg http://birgittesforglemmegei.blogspot.no/2014/09/luksurise-strikkepinnemapper-i-blatoner.html
      Send meg en mail om det skulle være av interesse :)
      Mvh Birgitte

      Slett
    2. Flott, takk!
      Vh Stine Jordet Hiis Hauge

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.