Ny julegave i februar

Et par uker før jul startet jeg på en strikkelue som skulle bli julegave til pappa. Jeg valgte å legge opp med pt5-sport, uten å bry meg noe mer med strikkefastheten. Så da bare strikket jeg i vei.

Resultatet ble altfor stort... Med få dager igjen til jul, ble den pakket inn og lagt under juletreet - med løfte om at han skulle få en ny senere;)

En ny lue er strikket, denne gangen i Dalettagarn - og den passet mye bedre til mottakeren:) Jeg liker så godt flettemønsteret som er både foran og bak på luen.

Mønsteret heter Kollisjon, og er et design av Tora Frøseth. Mønsteret kan du kjøpe her. Jeg liker at luen skal sitte godt rundt ørene, så jeg strikket de første 7 omgangene på pinne 2,5.

Etiketter , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

6 Responses to Ny julegave i februar

  1. Kjempefin, ser ut til å være god passform også!

    SvarSlett
  2. Flott lue til pappa! Fint mønster, og så har du strikka så jevnt! Det gjør den ekstra fin. Ønsker deg god helg!

    SvarSlett
  3. Lekker lue og kjempefint mønster!
    Trine

    SvarSlett
  4. Superfin lue , kansje ein ide å strikke ei slik ...:)

    SvarSlett
  5. Hei og takk for hyggelig kommentar. Dette var ei flott lue. Likte spesielt godt flettemømsteret .

    Ha ei fin uke :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.